WYKŁAD WARSZTATOWY

6 sierpnia 2011 w trakcie pierwszego dnia Pisz Music Festival odbył się warsztat muzyczny
z udziałem WOJCIECHA HOFFMANNA jednego z NAJLEPSZYCH POLSKICH GITARZYSTÓW !
Artysta w trakcie wykładu warsztatowego opowiadał historię powstawania swoich płyt,
omawiał  techniczne zagadnienia i demonstrował zagrywki z poszczególnych utworów ostatniej płyty.
Muzyk odpowiadał na zadawane pytania z zakresu nauki gry na gitarze i historii muzyki rockowej w Polsce.

Termin i miejsce warsztatu: 06.08.2011, godzina 9.30, sala Piskiego Domu Kultury
Organizator artystyczny: Stowarzyszenie M.S.M.P



W.Hoffmann

jest jednym z najwybitniejszych gitarzystów rockowych w Polsce. Sławę zdobył z zespołem TURBO, którego jest liderem od chwili jego powstania w roku 1980. Zespół jest do dziś jedną z najlepszych i najważniejszych grup rockowych, grających odmianę hard&heavy. Właśnie z tym zespołem wydał fenomenalne płyty, takie jak: „Dorosłe dzieci”, „Smak ciszy”, czy też „Kawaleria szatana” – uważaną zarówno przez krytyków jak i fanów za najważniejszą płytę „heavy-metalową” lat 80-tych w Polsce.Wojtek razem z TURBO dostąpił zaszczytu zagrania na takich prestiżowych festiwalach jak: Rockowisko czy Jarocin, a także kilkakrotnie na Metalmanii. Inne zespoły, do których należał to m.in. HEAM, NON IRON, a także CZERWONE GITARY.
Obecnie pracuje nad najnowszą płytą TURBO i kolejnym solowym materiałem. W międzyczasie występuje ze swoją grupą wykonującą nowoczesną progresywną gitarową muzykę rockową skłaniając się tym samym do dokonań takich światowych uznanych grup jak DREAM THEATER , PLANET X, STEWE VAI i innych . W składzie zespołu znaleźli się młodzi muzycy którzy swoją wirtuozerią dzielnie wspierają dokonania Hoffmanna. Na koncertach zespół prezentuje materiał z pierwszej całkowicie instrumentalnej płyty Hoffmanna pt. „DRZEWA” jak i nowy materiał przygotowany na kolejną płytę. Płyta „DRZEWA” została najlepszą gitarową płytą w kategorii HARD/HEAVY według czasopisma GITARA I BAS w GITAROWYM TOPIE 2004 a sam Hoffmann został najlepszym gitarzystą za ten rok w tej samej kategorii! Czasopismo nagradzało Hoffmanna aż siedmiokrotnie w kategorii „najlepszy gitarzysta hard&heavy”. „Trash’emall” oraz „Metal Hammer” dwukrotnie wyróżniały go w kategorii „najlepszy gitarzysta metalowy”.
Wystąpił na jednej scenie w Krakowie przed najbardziej uznanymi gwiazdami światowego prog i jazz rocka czyli przed Billy Sheehanem, Tony Macalpinem, którzy do niedawna stanowili podporę zespołu Steve Vaia jak i Virgilem Donati. Zagrał również wspólny koncert z Michaelem Schenkerem i kilka z ostatnim wokalistą GENESIS Rayem Wilsonem.
Wojtek Hoffmann znalazł się w światowym gronie użytkowników gitar IBANEZ co uwidocznione zostało w katalogu firmy na rok 2005,2006, 2007, 2008, 2009. 2010, 2011
Od 2007 roku z powodzeniem występuje w poniższym składzie prezentując program akustyczny swojej twórczości. Swoimi koncertami nawiązuje do wzorów takich gitarzystów jak: AldiMeola, John McLaughlin, Larry Coryell czy Tommy Emmanuel. Na akustycznych koncertach Wojtek prezentuje całkowicie odmienne wersje swoich utworów z płyty DRZEWA zabarwione jazzowymi improwizacjami. Poprzez akustyczny skład utwory nabrały innego kolorytu bardziej spokojnego i romantycznego.


Turbo

Krok Piskiego Stylu V 
 

Pisz, 01-02.07.2011 

Impreza KPS zakorzeniona od początku w kulturze hip hop, pierwotnie była zawodami w bboyingu, początkowo o zasięgu warmińsko - mazurskim z czasem ogólnopolskim. Z roku na rok poziom zawodów zwiększał się oraz dodawane były nowe elementy związane z tą kulturą.
Z biegiem czasu impreza rosła do rangi festiwalu hip hop. Pozytywne recenzje oraz relacje z imprezy zmobilizowały nas do zrobienia kolejnego kroku.

W tym roku będziemy mogli obserwować zmagania w konkurencjach: - Bboying, - Freestyle, - Streetball.
Dodatkowo w trakcie trwania imprezy odbędzie się II edycja Mistrzów Podziemia – przeglądu undergrandowych składów hip-hop, graffiti jam na miejscówkach udostępnionych na czas trwania imprezy oraz koncerty bardzo dobrze znanych Wam ekip.

Pierwszego dnia (01.07.2011) odbędzie się Krok Piskiego Stylu V – ELIMINACJE. Rozsiane po całym mieście miejscówki, na których będą odbywały się poszczególne elementy imprezy, zakończony zostanie blokiem koncertowym. Wstęp na pierwszy dzień jest wolny.
Drugiego dnia (02.07.2011) odbędzie się Krok Piskiego Stylu V – FINAŁY. Finałowa część imprezy odbędzie się na Pl. Daszyńskiego. Dzień drugi ma na celu wyłonienie zwycięzców poszczególnych elementów. Zakończy się rozbudowanym blokiem koncertowym. Wstęp na imprezę jest płatny.

www.kps5.pl

Organizatorami Ogólnopolskiego Konkursu „Skrzydlate Wiosło” 2011 są Gmina Pisz i Stowarzyszenie Muzyczna Scena Mazur.
Konkurs jest dwuetapowy a koncert finałowy odbędzie się w Piszu w dniu 6 sierpnia 2011 r. W Konkursie mogą wziąć udział zespoły muzyczne oraz indywidualni twórcy muzyki, tworzący na terenie Polski.

 

AZURSKI TURNIEJ MUZYCZNY SKRZYDLATE WIOSŁO

I Etap – Eliminacje. Powołana przez Organizatorów Komisja Kwalifikacyjna spośród nadesłanych zgłoszeń dokona wyboru 7 Uczestników Konkursu, którzy zostaną zakwalifikowani do II Etapu Konkursu. Organizatorzy poinformują zakwalifikowanych uczestników konkursu o przejściu do II Etapu w terminie do dnia 17 lipca 2011 r.

W II Etapie (Finał) Konkursu zakwalifikowani uczestnicy wystąpią w koncercie konkursowym, po którym powołane przez organizatorów Jury (Komisja Konkursowa) dokona wyboru laureatów. II Etap konkursu odbędzie się w Piszu, pierwszego dnia PISZ MUSIC FESTIVAL w dniu 6 sierpnia 2011 r.
Laureaci, nagrody i koncert finałowy.
Spośród zakwalifikowanych do II Etapu uczestników Jury wybierze zwycięzcę konkursu, II miejsce, oraz przydzieli jedno wyróżnienie. Zwycięzca Konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 7.000,00 zł i zostanie mu wręczona statuetka Stowarzyszenia Muzyczna Scena Mazur.
Zwycięzca zostanie również zaproszony do występu na Koncercie Finałowym, który odbędzie się w Piszu w dniu 6 sierpnia 2011 r. Na zakończenie koncertu finałowego wystąpi gwiazda wieczoru - MACIEJ MALEŃCZUK i zespół Psychodancing !

 

 

 

 

 

 

 

 

DDT Premiera płyty z lat 90 ! 28 lutego 2010 ukazała się płyta jednego z najważniejszych i najcięższych polskich zespołów lat 90-tych - DDT. Wydawcą jest niezależna wytwórnia REDRUM. Materiał Piskiego zespołu został zrealizowany w studiu PDK. Na płycie znajdą się dwa pełne materiały demo "Dethroned Death" (1991) oraz "Fineness Of Brutality" (1992), a także dodatkowy utwór pochodzący z promo "Dying Gods", w sumie ponad 53 minuty ultra ciężkiego, powolnego, momentami niemal pełzającego total death doom. Płyta ukaże się w limitowanym nakładzie 1000 szt. Nagranie płyty: lato 1990 /Studio PDK Mix & Mastering: S.Sikora I wydanie Demo 1991: DDT Produkcja płyty 28.02.2010: Niezalezna Wytwórnia "REDRUM" Projekt Graficzny: DDT & Agata Track List: "Dethroned Death" demo 1991 1. Dethroned Death 2. Epitaph For Eternal Law 3. Conversation Behind The Grave 4. Invasion Of Fifth Season Of Year "Fineness Of Brutality" demo 1992 5. Intro 6. Wrath Of The Forgotten Saints 7. Fear Of Doom 8. Blasphemies Of Unwanted Philosophies 9. Dethroned Emperor (Celtic Frost cover) 10. Outro bonus track from "Dying Gods" promo 1994 11. Introverted Art  "W głosowaniu z `91 roku na `najbrutalniejsze polskie wydawnictwo`w magazynie Morbid Noizz taśma "Dethroned death" zajęła drugie miejsce - zaraz za "Dead condemnation" Armagedon i przed "Morbid Reich" Vader - myślę, że powinno to wystarczyć za całą rekomendację tego doskonale zapowiadającego się w tamtych czasach tria z Mazur. W ówczesnych flyerach mogliśmy przeczytać, że pierwsze demo DDT to "Nowe, interesujące spojrzenie oraz oryginalna interpretacja gatunku death" co oczywiście nie ma żadnego przełożenia na dzisiejszą rzeczywistość, ale wtedy, wraz z kreowaną przez zespół w wywiadach filozoficzną otoczką i rozważaniami o "Białym Złu", było to coś faktycznie świeżego i innego niż wymarzone przez wszystkich wiatraki na dwóch stopach i mielące gitary. DDT udało się w tamtych czasach, w prymitywnych warunkach, na, nie oszukujmy się, siermiężnym brzmieniu, wykreować doskonały nekro-walcowaty klimat z wolnymi, ociężałymi tempami, rzygającym flegmą, cmentarnym potworem na growlach i niecodziennymi, jak na tamte czasy, niektórymi aranżacjami gitar. Obie demówki prezentują mniej więcej ten sam poziom, zawierając podobne antyczne doom/death metalowe mozolne kompozycje i różnią się tylko nieco brzmieniem, bo na "Fineness of brutality" gitary bardziej sypią piachem, i elementy `progresywne` zostały nieco bardziej rozwinięte. Na tym materiale pojawia się też cover nieśmiertelnego "Denthroned Emperor" Celtic Frost, którzy z pewnością odegrali niemałą rolę w kształtowaniu obranej przez DDT stylistyki. Wciąż dobrze się tego słucha, bez zażenowania mimo typowo podziemnej produkcji i falującego, przesterowanego dźwięku. Jako bonus możemy usłyszeć też kawałek z promo "Dying Gods", które zespół zarejestrował w 1994 i w którego nagraniach brał udział nawet Peter z Vadera. Numer ten ma zdecydowanie lepszą, profesjonalną produkcję i jest pójściem jeszcze dalej w rejony doom/dark metalowe." Autor: Olo 7  

Odwiedza nas 59 gości oraz 0 użytkowników.

Odsłon artykułów:
417934